poniedziałek, 16 listopada 2015

ZARZECZE- wieś którą pochlonęla woda -Goczałkowice

Zarzecze -ocalenie od zapomnienia przeszłości tej zalanej podczas budowy Jeziora Goczałkowickiego wsi, o której pierwsze wzmianki pojawiły się już w początkach XIII w., a której ponad 80 proc. obszaru równo sześćdziesiąt lat temu zniknęło z powierzchni ziemi. 
 Blisko 60 lat od powstania Zbiornika Goczałkowickiego, największego wodnego zaplecza dla przemysłowego Śląska, ekranizacji doczekała się historia Zarzecza - miejscowości, która zniknęła pod wodą.



60 lat temu wieś miała ponad 3 tys. mieszkańców. W 1954 roku zostali jednak wysiedleni, a Zarzecze zalano wodą, która dziś trafia do kranów w naszych domach. W miejscu wsi wybudowano bowiem zbiornik goczałkowicki wraz ze stacją uzdatniania wody. Po gminie dzisiaj została jedna ulica Podgroble
(z netu)
Czytaj więcej: http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/995642,60-lat-temu-w-zarzeczu-zylo-3-tysiace-osob-dzis-to-jezioro-goczalkowickie-zdjecia,id,t.html








Jezioro Goczalkowickie



Zapora nad
Jeziorem Goczalkowickim





Jezioro Goczalkowickie

Jezioro Goczalkowickie

Zapora na
Jeziorze  Goczalkowickim

Zachód słońca
Jezioro Goczalkowickie

Zespół Sanatoryjno-Szpitalny Rehabilitacji Narządu Ruchu "Gwarek" mieści się na terenie Uzdrowiska Goczałkowice Zdrój.


18 komentarzy:

  1. Pięknie przedstawiłaś na zdjęciach to jezioro.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam niedaleko wiec popstykalam serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Wandziu nawet nie pamiętałam o tym jeziorze,piękne jest i z góry ptaka krajobraz bajka::))Zrobiłaś urocze fotki::)))Pozdrawiam cieplutko::))

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Danusiu!to zdjęcie z lotu ptaka jest z (netu)nie moje .W Goczałkowicach tez jest sanatorium ,,GWAREK''zaraz dam zdjęcie serdecznie pozdrawiam (f)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne zdjęcia:)))bardzo ładne jezioro:)))Pozdrawiam serdecznie i miłego wieczoru życzę:)))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi za odwiedziny serdeczności (k)

      Usuń
  6. Jezioro bardzo ładnie zagospodarowane. Byłam tutaj wielokrotnie.
    Zapora była bardzo potrzebna. Uratowało wiele wiosek przed powodziami.
    Piękne zdjęcia, Wandziu.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa tereny wkoło pięknieją z każdym dniem ,pobliskie miejscowości byly zalewane podczas dużego deszczu pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Piękna wycieczka po obrzerzach jeziora pozdrawiam

      Usuń
  8. Bardzo interesujący wpis dla mnie i cudne zdjęcia jeziorka do którego mam niedaleko. Nie miałam pojęcia Wandziu, że istniała taka wieś... Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj Beatko!Zarzecze znam z opowiadań rodziców i dziadków i były to opowieści bardzo interesujące i wręcz niesamowite podobna historia jest z Soliną też pozalewane wsie i woda w zbiorniku sięga 40m głębokości serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja, niestety,nigdy tam nie byłam. :(
    Pamiętam z podstawówki wierszyk: "W Goczałkowicach Wisła maleńka..."

    Zdjęcia naprawdę piękne, zachęcają do tego, aby odwiedzić wreszcie to miejsce.

    Serdeczności, Wando! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj!Jak to zazwyczaj bywa wszedzie nie mozemy byc milo mi ze zachecilam do odwiedzin pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  12. Kąpałam się w tym jeziorze, póki było można :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Młodość ma swoje prawa serdecznie pozdrawiam (f)

      Usuń

GALERIA ZAPRASZAM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...